• POŻEGNANIE KLASY ÓSMEJ

• Francuski pisarz Wiktor Hugo powiedział: „Życie składa się z przywitań i pożegnań”. Te pierwsze są radosne i zapowiadają coś nowego, z kolei te drugie są okazją do sentymentalnych wspomnień i szansą na poznanie samego siebie. Dla tegorocznych Ósmoklasistów zakończył się bardzo ważny etap - etap nauki w szkole podstawowej.

Na uroczystej akademii spotkali się Absolwenci, ich Rodzice i Nauczyciele. Było to spotkanie wyjątkowe dla wszystkich. Pani Dyrektor wręczyła świadectwa szkolne i wraz z wychowawcą – p. Krzysztofem Markiewiczem - podziękowała Uczniom i Rodzicom za trud włożony w realizację obowiązków szkolnych i za zaangażowanie w życie szkoły. Wpisu do Złotej Księgi Absolwentów, który jest  dowodem wytężonej pracy na przestrzeni 8 lat nauki w szkole, dokonał Filip Pięta.

Uroczystość zakończyła część artystyczna – Absolwenci przeczytali przygotowane przez siebie wiersze przedstawiające Nauczycieli i wspomnienia z nimi związane, a następnie wysłuchali rymowanych zagadek o sobie samych.

Wierzymy, że nasi Absolwenci wiedzę i doświadczenie wyniesione z murów szkoły będą rozwijać w kolejnych latach edukacji, a najbliższe tygodnie poświęcą przede wszystkim na wakacyjny wypoczynek.

• ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2021/2022

• Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej we Wrzosowie uprzejmie informuje, że uroczyste zakończenie roku szkolnego 2021/2022, odbędzie się dnia 24 czerwca 2022r. o godz. 9:00 w świetlicy szkolnej.

Msza św. kończąca rok szkolny, godz. 8.15 kościół we Wrzosowie.

• The Big Challenge – wielkie językowe wyzwanie

• W ostatnim tygodniu marca przeprowadzono w naszej szkole konkurs językowy The Big Challenge. Z zadaniami konkursowymi w formie online zmierzyło się 16 uczniów z klas IV-VIII. Test składał się z 55 pytań i sprawdzał umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem oraz znajomość kultury krajów anglojęzycznych.

W konkursie wzięło udział łącznie 439 548 uczestników z 4 873 szkół z całej Europy. W klasyfikacji szkolnej największą liczbę punktów zdobył uczeń klasy VI – Iwo Sadowski, zajmując również wysokie 13 miejsce w regionie. Na drugim miejscu klasyfikacji szkolnej uplasował się Mateusz Urbański z klasy VII, a trzecie miejsca zajęła Nina Szymańska, również uczennica VII klasy.

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!

Organizatorzy: Emilia Jóźwiak oraz Julita Kapłon

• PAMIĘTNIK Z WROCŁAWIA – IV KLASA

• 01.06.22r.

Nadszedł długo wyczekiwany dzień. Nasza klasowa wycieczka do Wrocławia. Punktualnie o 10, w strugach deszczu stawiłyśmy się na dworcu w Kamieniu Pomorskim, gdzie czekała na nas już nasza wychowawczyni, pani Karina. Rodzice pomogli nam z bagażami wsiąść do pociągu i wkrótce odjechałyśmy. Dojechałyśmy do Wysokiej Kamieńskiej, gdzie po 25 minutach przesiadłyśmy się już do pociągu, który zawiózł nas prosto do Wrocławia. Droga była bardzo długa i przez cały czas lał deszcz. Trochę się martwiłyśmy jak w tej ulewie dotrzemy do naszego mieszkania, które już w październiku zarezerwowała dla nas nasza pani. Punktualnie o 17.08 wysiadłyśmy na dworcu we Wrocławiu i tu spotkała nas cudowna niespodzianka, Wrocław przywitał nas piękną słoneczną pogodą. Zanim jednak tramwajem dotarłyśmy do miejsca naszego noclegu zjadłyśmy późny obiad. Wiedziałyśmy, że Wrocław znany jest z krasnali. Ponoć jest ich tutaj aż 382. My już w okolicach dworca znalazłyśmy ich 5. Gdy już dotarłyśmy do mieszkania w którym miałyśmy nocować, rozpakowałyśmy się i mimo ogromnego zmęczenia pani zabrała nas na Rynek, który znajdował się dosłownie 10 minut spacerkiem od naszego mieszkania. Rynek we Wrocławiu jest piękny. Na środku stoi piękny, duży Ratusz otoczony kolorowymi kamieniczkami. Najbardziej podobały nam się dwie ze sobą połączone, które nazywają się Jaś i Małgosia i mają już 500 lat. Pani przeczytała nam krótką historię tych kamienic, opowiedziała nam do czego służył Pręgież, który stoi tuż obok Ratusza. To były ciekawe historie. Po krótkim zwiedzaniu poszłyśmy zrobić zakupy, ponieważ śniadania i kolacje przygotowywałyśmy wspólnie z panią. Po kolacji byłyśmy tak zmęczone, że każda z nas marzyła już tylko o łóżku.

02.06.22r.

Rankiem pani obudziła nas piosenką „Idziemy do ZOO”. To była bardzo wesoła pobudka, nikt nie marudził. Po śniadaniu wyruszyłyśmy do Hydropolis – centrum wiedzy o wodzie. Przed wejściem była kurtyna wodna, ale pani powiedziała, że dopiero przy wyjściu będziemy mogły przez nią przejść. Było tam bardzo dużo ciekawych rzeczy. Obejrzałyśmy bardzo interesujący film edukacyjny o wodzie i ciekawostkach z nią związanych. We wrocławskim centrum wiedzy o wodzie znajduje się również jedyna na świecie replika batyskafu Trieste, który w 1960 r. zanurzył się do Rowu Mariańskiego (mogłyśmy w nim siedzieć) oraz wykonana z akrylu kopia rzeźby Michała Anioła pt. Dawid, symbolizująca, że człowiek w dużej mierze składa się z wody.  Bardzo nam się to podobało. Gdy wszystko już zwiedziłyśmy, spacerem nad Odrą poszłyśmy do ZOO. Rany jakie ono jest duuuuuże. Spędziłyśmy tam 6 godzin. Niektóre z nas pierwszy raz w swoim życiu były w ogrodzie zoologicznym zatem pierwszy raz na żywo widziały egzotyczne zwierzęta. Najwięcej czasu spędziłyśmy przy szympansach. Miałyśmy z nich niezły ubaw. Po zwiedzeniu afrykarium udałyśmy się na pyszny obiad, a potem na lody. Po drugiej stroni ulicy znajduje się Hala Stulecia przy której jest piękny Ogród japoński oraz oooolbrzymia fontanna. Pani powiedziała, żebyśmy sobie w niej pomoczyły nasze obolałe od chodzenia stopy. To był świetny pomysł. Pogoda była piękna, świeciło słońce i było bardzo ciepło więc siedziałyśmy dosyć długo z zamoczonymi nogami aż tu nagle usłyszałyśmy piękną, głośną muzykę i fontanny zaczęły tańczyć. To był pokaz, niektórym z nas zaparło dech w piersiach. Niesamowite wrażenia. W drodze powrotnej do mieszkania pani zabrała nas na pyszne, z naturalnych soków wyciskane lemoniady. Mimo zmęczenia wieczorem zorganizowałyśmy piżama party. Pani pozwoliła nam dzisiaj trochę później iść spać, bo następnego dnia mogłyśmy trochę dłużej spać. To był bardzo intensywny, ale pełen wrażeń dzień. Oczywiście znalazłyśmy kolejne krasnale.

03.06.22r.

Po śniadaniu tramwajem udałyśmy się do Panoramy Racławickiej. Swoją drogą znamy już chyba wszystkie linie tramwajowe we Wrocławiu 😉. Panorama zrobiła na nas olbrzymie wrażenie. Byłyśmy z siebie dumne, bo okazało się, że dużo pamiętamy z lekcji historii. Spacerkiem przeszłyśmy na Ostrów Tumski – to najstarsza dzielnica Wrocławia. Tutaj znowu nasza pani opowiedziała nam kilka ciekawostek. Weszłyśmy do Katedry, która w porównaniu z naszą kamieńską jest olbrzymia. Z Ostrowa Tumskiego pojechałyśmy pod Sky Tower, pierwszy wrocławski drapacz chmur, 212m w stronę nieba! Bardzo chciałyśmy wjechać na punkt widokowy jednak okazało się, że bilety są niedostępne. Pochodziłyśmy zatem po galerii, zrobiłyśmy małe zakupy i pojechałyśmy dalej. Po drodze widziałyśmy Pomnik Anonimowego Przechodnia składający się z czternastu odlanych z brązu postaci ludzkich naturalnej wielkości, stojących po obu stronach ulicy. Po obiedzie poszłyśmy na Rynek. Tu spędziłyśmy czas na kupnie pamiątek i dalszym poszukiwaniu krasnali. Policzyłyśmy wszystkie które udało nam się zobaczyć okazało się, że spotkałyśmy ich 89. To super wynik 😊. Pani Karinka zabrała nas na pyszne olbrzymie desery. W drodze powrotnej zrobiłyśmy zakupy i po powrocie do mieszkania przygotowałyśmy kolację oraz prowiant na drogę. Nasze piżama party dziś było dziś krótkie musiałyśmy wcześnie iść spać, bo nazajutrz trzeba było bardzo wcześnie wstać. Pani powiedziała, że pociąg na nas nie poczeka i trzeba wcześniej wyjść. Było nam smutno, że nasza wycieczka się kończy, ale cieszyłyśmy się, że już juto zobaczymy naszych rodziców.

04.06.22r.

Wstałyśmy bardzo wcześnie, zjadłyśmy śniadanie i opuściłyśmy nasze mieszkanie. W drodze na przystanek tramwajowy padał deszcz. Przez cały nasz pobyt we Wrocławiu była piękna pogoda. Było gorąco i świeciło słońce a dziś padał deszcz. Pani Karinka stwierdziła, że to Wrocław płacze z powodu naszego wyjazdu 😉. Coś w tym musiało być. Gdy przyjechałyśmy byłyśmy troszkę przerażone tym wielkim miastem, ale teraz uważamy, że to naprawdę piękne i ciekawe miasto. Chętnie tu jeszcze kiedyś wrócimy. Podróż pociągiem tym razem minęła bardzo szybko. Na dworcu w Kamieniu czekali na nas stęsknieni rodzice. To była cudowna wycieczka i już myślimy, dokąd pojedziemy w piątej klasie.

Ola, Agata, Julia K., Zuzia, Julia O., Hania

P.S. Więcej zdjęć w galerii https://spwrzosowo.edupage.org/album/#photos:album:251

• "TWÓCZOŚĆ MARII KONOPNICKIEJ W OCZACH DZIECKA" - KONKURS PLASTYCZNY

• Z okazji ustanowienia roku 2022 Rokiem Marii Konopnickiej oraz Święta Naszej Patronki opiekunowie Samorządu Uczniowskiego ogłosili konkurs na ilustrację do wybranego utworu autorki. Stare przysłowie chińskie mówi „jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów” .

Z przyjemnością informujemy, że konkurs plastyczny został rozstrzygnięty. Oto lista zwycięzców:

I miejsce – Julia Osińska

II miejsce – Gabriel Kiersnowski

III miejsce – Bohdana Rymaruk

Mamy nadzieję, że dzieci dalej będą rozwijać plastyczną twórczość. Takiej kreatywności możemy im tylko pozazdrościć!

• 14 - LETNI MICHAŁ WALCZY ZE STRUNIAKIEM, POMÓŻ MU ŻYĆ!!!

• W naszej szkole w dniach 2 - 3 czerwca 2022r. odbył się kiermasz ciast i słodkości. Zebrano kwotę 940 złotych. Cały dochód  ze sprzedaży został przekazany na leczenie podopiecznego  Fundacji KAWAŁEK NIEBA.

Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie i okazane serce rodzicom, uczniom i nauczycielom.

"Ka­wałek nieba jest w każdym uśmiechu, w każdym życzli­wym słowie i przy­jaz­nym geście, w każdym po­moc­nym czynie. Ka­wałek ra­ju jest w każdym sercu, które sta­nowi zba­wien­ny port dla nieszczęśliwego. Bóg włożył swoją miłość w two­je ręce, jak klucz do raju." - Phil Bosmans

• WYJAZD DO ROGOZINA

• 6 czerwca uczniowie klas 0 - 3 odwiedzili Mini Zoo DonkeySzot w Rogozinie. Pomimo deszczowej aury uśmiechy cały czas gościły na twarzach  dzieci. Na terenie zoo znajduje się ścieżka sensoryczna, dmuchańce, plac zabaw oraz zwierzęta takie jak: alpaki, lamy, osiołki, owce kameruńskie, kozy domowe, kózki miniaturki, kucyki szetlandzkie oraz czarnoszyje kozy walserskie. Wycieczka na długo zapadnie w naszej pamięci.

• DZIEŃ RODZINY

• We wtorek 31 maja w naszej szkole odbyła się wielka uroczystość z okazji Dnia Rodziny. Na zaproszenie dzieci przybyli do szkoły niezwykli goście – Mamy i Tatusiowie, którzy elegancko i dumne z radością czekali na ten dzień. Odświętnie ubrane dzieci wyrażały miłość i wdzięczność swoim drogim rodzicom poprzez występy artystyczne. Uczniowie klas 0-3 wystąpili  z przedstawieniem pt: „My jako rodzice”. Dopełnieniem występów były piosenki i wiersze wraz z życzeniami  wykonane przez uczniów. Publiczność była zachwycona popisami dzieci, na twarzach zebranych gości  malowało się wzruszenie, ale także duma ze swoich zdolnych pociech.

Po wspaniałych występach Rodzice otrzymali upominki z okazji ich święta.

Na koniec zaproszono wszystkich na słodki poczęstunek przy pięknie zastawionym stole. Cała uroczystość została uwieczniona na fotografiach – dzięki czemu wspaniała zabawa i niecodzienna atmosfera zostaną na długo w pamięci wszystkich uczestników.